![](https://duyn491kcolsw.cloudfront.net/files/2w/2wp/2wpwgl.jpg?ph=e9046e783b)
ÖKOISKOLA
Ismét megnyertük az Ökoiskola címet
"Az Ökoiskola Cím azon iskolák munkájának legmagasabb szintű állami elismerése, melyek iskolafejlesztési, pedagógiai munkája kiemelkedően magas színvonalon képviseli a környezeti nevelés, a fenntarthatóság pedagógiája értékeit."
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma és az Agrárminisztérium megbízásából az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet nyílt pályázatániskolánk, a Kaposvári Kodály Zoltán Központi Általános Iskola II. Rákóczi Ferenc Tagiskolája 2021-ben pályázat útján ismét elnyerte az" ÖKO Iskola" címet, mely 2024-ig jogosítja fel iskolánkat az ÖKOISKOLA CÍM és LOGÓ használatára.
Mit jelent az, hogy ökoiskola?
Az ökoiskola olyan iskolák, melyek tevékenységüket oly módon igyekeznek végezni, hogy közben a lehető legnagyobb mértékig megpróbálják tiszteletben tartani az élővilág érdekeit és megpróbálnak minél kisebb károsodást okozni az ökoszisztémának. Abban különböznek egy átlagos iskolától, hogy nemcsak a tanításban érvényesülnek a környezeti nevelés, a fenntarthatóság pedagógiai elvei, hanem az iskolai élet minden területén; az iskola működtetése terén, az energiagazdálkodás, a környezetvédelem, az egészséges életmód, a programok, rendezvények, túrák szervezése, a hulladékgyűjtések területén is. A pedagógusok feladata, hogy mindezt játékosan becsempésszék a tanulók mindennapjaiba.
Mitől innovatívak az ökoiskolák?
Az ökoiskolák innovativitása három szinten mutatkozik meg:
1. Pedagógiai szinten
2. A társas kapcsolatok szintjén
3. Technikai, gazdasági szinten
Pedagógiai szinten az ökoiskolák:
A társas kapcsolatok szintjén az ökoiskolák törekednek
arra,
• hogy az iskolába ne magányos tanárok tanítsanak magányos gyerekeket, hanem az
egész iskolára jellemző legyen a csapatmunka,
• hogy a társas élet szabályai ne előre meghatározottak legyenek, hanem a
diákok felelős részvételével, tárgyalások során kialakítottak,
• hogy az iskola külső kapcsolatai a kölcsönösség elve alapján alakuljanak, az
iskola ne csak befogadója, hanem aktív alakítója, kezdeményezője is legyen
ilyen jellegű kapcsolatoknak. A
technikai/gazdasági szinten az ökoiskolák igyekeznek:
• takarékosan bánni az energiaforrásokkal,
• csökkenteni a hulladékok mennyiségét,
• az iskola külső belső környezetét esztétikusan alakítani,
• megteremteni az egészséges életmód iskolai feltételeit.
A MEGÚJÍTOTT ÖKOISKOLA cím kötelez!
Reméljük kitartó lelkesedésünkkel és sok-sok színes programmal hatni tudunk gyermekeinkre, hogy elhiggyék, sokat tudnak tenni környezetük és jövőjük érdekében.
Andrássy Tiborné Körmendiné Hajdu Gyöngyi
tagintézményvezető tagintézményvezető helyettes
(2023. 09. 01.)
(2023. 08. 31.)
![](https://e9046e783b.cbaul-cdnwnd.com/78ec246900b05833c281b216659338a1/200000214-af647af649/%C3%B6kooklev%C3%A9l2.png?ph=e9046e783b)
(2021.08.17.)
(2022.09.01.)
(2021.08.30.)
(2021.08.31.)
![](https://e9046e783b.cbaul-cdnwnd.com/78ec246900b05833c281b216659338a1/200000115-99f8999f8b/%C3%96kok%C3%A9p.jpg?ph=e9046e783b)
(2018.10.13.)